București: au început lucrările de foraj la metroul spre Aeroportul Internațional Otopeni

București: au început lucrările de foraj la metroul spre Aeroportul Internațional Otopeni
© EPA/ROBERT GHEMENT   |   Un muncitor român de la metrou se plimbă pe un peron gol în timpul grevei de solidaritate, organizată de sindicatele mijloacelor de transport în comun, la stația de metrou Unirii, centrul Bucureștiului, 01 iunie 2010.

Construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni reprezintă un simbol al progresului, al ambiţiei şi al angajamentului nostru faţă de viitor – a afirmat prim-ministrul Marcel Ciolacu.

El a participat, miercuri, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la ceremonia de lansare a primului utilaj de foraj operaţional pe Secţiunea Sud (stațiile 1 Mai - Tokyo) a Magistralei de Metrou M6.

Disconfort în trafic

Premierul a spus că, dincolo de disconfortul în trafic, care va exista o vreme, fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată şi mai prosperă.

Ministrul Grindeanu adaugă că Magistrala M6 va fi finalizată în 2027 - 2028, de la stația 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă.

El declară că proiectul M6 există din anii '90, când preşedinte al României era Emil Constantinescu, iar la finalul anului 2021 a fost blocat de fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, pe motiv că linia nu este rentabilă.

Grindeanu a mai spus că, după finalizarea M6, vrea să transfere compania Metrorex de la ministerul Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei, cu tot cu subvenţii, pentru că altfel nu se poate vorbi despre transport integrat în București.

Timp citire: 1 min