
Încep lucrările la primul pod peste Prut construit după Revoluție, iar alte patru sunt în faza de proiectare, afirmă ministrul transporturilor și infrastructurii din România, Sorin Grindeanu. Pe 26 aprilie, la Ungheni, va fi lansată oficial construcția Podului de Flori, un nou punct de legătură rutieră între Republica Moldova și România, transmite IPN. Evenimentul este unul simbolic și marchează începutul unui proiect de infrastructură care leagă R. Moldova și România. Podul de la Ungheni va fi primul din cele cinci noi poduri care urmează a fi construite peste Prut. Proiectul presupune construirea a două poduri rutiere, câte unul pentru fiecare sens de circulație, cu termen de finalizare estimat pentru a doua jumătate a anului 2026. Aceste poduri vor continua traseul autostrăzii A8, care va lega Chișinăul de Iași și mai departe, facilitând astfel conexiunea cu rețeaua rutieră europeană. „Dar mai vreau să anunţ un lucru, avem încă patru poduri la stadiul de proiectare. Anul viitor se va termina proiectarea şi, odată cu ele, vom avea cinci noi poduri peste Prut, ceea ce e un lucru bun”, a adăugat ministrul român, Sorin Grindeanu. Ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale din R. Moldova, Vladimir Bolea, a subliniat că podurile devin simboluri ale apropierii dintre Moldova și Europa și contribuie la siguranța rutieră, mobilitatea populației și dezvoltarea economică. Alte patru poduri noi vor fi construite peste râul Prut, între România și R. Moldova, la Stânca-Costești, Răducăneni-Bărboieni, Bumbăta-Leova și la Fălciu-Leca.