Presa rusă a lansat recent o narațiune falsă, potrivit căreia Uniunea Europeană ar închide piața pentru vinurile moldovenești. În realitate, UE rămâne cel mai mare importator de vin moldovenesc, iar sectorul vitivinicol din Republica Moldova a făcut pași importanți pentru a se alinia standardelor europene.
Logo-ul vinurilor moldoveneşti, selectat de cei din domeniul vitivinicol, reprezintă o barză, care cuprinde cu aripile un ciorchine de viţă de vie ce reprezentă conturul hărţii Republicii Moldova. Sloganul brandului este „Wine of Moldova - o legendă vie”.
Cum aducem tot ce-i mai bun din Italia acasă, gustul plimbărilor cu trotineta s-a dezvoltat și la Chișinău.
Poate că nu v-ați gândit vreodată că atunci când alegeți o sticlă de vin în supermarket, instinctiv, veți selecta una mai grea. Mai “premium”. În esență, toate ele conțin 0.75 litri de licoare bahică. Mă refer la cea mai populară sticlă, nu la Magnum sau Baltazar. Vinul are gustul la fel, însă ambalajul îi poate dubla greutatea. Companiile vinicole știu acest truc de marketing și-l folosesc din plin.
Printre satele fantomă se numără Gavrilovca sau Pelinia din Drochia. Şi-au abandonat casele şi oamenii din Cuconeştii Vechi, municipiul Edineţ, Chetrişul Nou, Făleşti, Frumuşica Nouă din Floreşti. Avem localități pustii şi în Găgăuzia. Sunt multe sate cu 4-5 locuitori.
Într-un magazin din Beijing, China, dau întâmplător de un vin moldovenesc. Se numește Via Matei, un Cabernet Sauvignon sec. Costă 55 yani (6.99 euro) și stă alături de un vin bordolez, pe același raft, la un preț similar.
Dezinformarea folosește o varietate de tactici de manipulare. Poveștile de dezinformare pot fi create cu ușurință prin combinarea subiectelor provocatoare.
Raportează