Andrei Cibotaru este autorul ghidului de vinuri “Fine Wine Guide” și a unui blog cu aceeași specialitate. A absolvit Jurnalism și Științe ale Comunicării la Universitatea de Stat din Moldova, iar în prezent face studii de master la Universitatea Tehnică din Moldova. Reprezintă Moldova în juriu la mai multe concursuri de vin. Ocazional, publică materiale jurnalistice în presa de la Chișinău.
Presa rusă a lansat recent o narațiune falsă, potrivit căreia Uniunea Europeană ar închide piața pentru vinurile moldovenești. În realitate, UE rămâne cel mai mare importator de vin moldovenesc, iar sectorul vitivinicol din Republica Moldova a făcut pași importanți pentru a se alinia standardelor europene.
În decembrie 2013, secretarul de stat american, John Kerry, participa la lansarea noului brand de țară al vinificației din Republicii Moldova — Wine of Moldova. Un brand elaborat, inclusiv cu sprijinul USAID.
Deși le văd de mulți ani prin capitalele europene sau la Chișinău, am tot ezitat să folosesc trotinetele electrice. Gheața s-a spart în Italia: după semimaratonul din Chianti — obosiți să mai facem drumul pe jos de la metrou la hotel — am luat trotineta. Și a început! Uauuuu! Nu-i complicat de condus, e nostim, e fain, e cool, e o soluție de mobilitate, la urma urmei!
Poate că nu v-ați gândit vreodată că atunci când alegeți o sticlă de vin în supermarket, instinctiv, veți selecta una mai grea. Mai “premium”. În esență, toate ele conțin 0.75 litri de licoare bahică. Mă refer la cea mai populară sticlă, nu la Magnum sau Baltazar. Vinul are gustul la fel, însă ambalajul îi poate dubla greutatea. Companiile vinicole știu acest truc de marketing și-l folosesc din plin
Într-un sat frumos, cel mai frumos din lume, chiar pe malul Prutului, în Costuleni, Ungheni, am trei case. Una mai frumoasă ca alta; situate toate trei într-o singură curte. Buneii mei, părinții, eu — cu alți doi frați — le-am locuit, pe rând sau împreună. Au mai trăit puțin nepoții, până s-au pustiit casele.
Într-un magazin din Beijing, China, dau întâmplător de un vin moldovenesc. Se numește Via Matei, un Cabernet Sauvignon sec. Costă 55 yani (6.99 euro) și stă alături de un vin bordolez, pe același raft, la un preț similar.
Presa rusă a lansat recent o narațiune falsă, potrivit căreia Uniunea Europeană ar închide piața pentru vinurile moldovenești. În realitate, UE rămâne cel mai mare importator de vin moldovenesc, iar sectorul vitivinicol din Republica Moldova a făcut pași importanți pentru a se alinia standardelor europene.
Logo-ul vinurilor moldoveneşti, selectat de cei din domeniul vitivinicol, reprezintă o barză, care cuprinde cu aripile un ciorchine de viţă de vie ce reprezentă conturul hărţii Republicii Moldova. Sloganul brandului este „Wine of Moldova - o legendă vie”.
Cum aducem tot ce-i mai bun din Italia acasă, gustul plimbărilor cu trotineta s-a dezvoltat și la Chișinău.
Poate că nu v-ați gândit vreodată că atunci când alegeți o sticlă de vin în supermarket, instinctiv, veți selecta una mai grea. Mai “premium”. În esență, toate ele conțin 0.75 litri de licoare bahică. Mă refer la cea mai populară sticlă, nu la Magnum sau Baltazar. Vinul are gustul la fel, însă ambalajul îi poate dubla greutatea. Companiile vinicole știu acest truc de marketing și-l folosesc din plin.
Printre satele fantomă se numără Gavrilovca sau Pelinia din Drochia. Şi-au abandonat casele şi oamenii din Cuconeştii Vechi, municipiul Edineţ, Chetrişul Nou, Făleşti, Frumuşica Nouă din Floreşti. Avem localități pustii şi în Găgăuzia. Sunt multe sate cu 4-5 locuitori.
Într-un magazin din Beijing, China, dau întâmplător de un vin moldovenesc. Se numește Via Matei, un Cabernet Sauvignon sec. Costă 55 yani (6.99 euro) și stă alături de un vin bordolez, pe același raft, la un preț similar.