Victoria Cușnir

Victoria Cușnir/Chișinău, Republica Moldova

A absolvit un colegiu de muzică, clasa vioară și dirijat orchestral, apoi și-a luat licența în scenaristică și regie film. Din pasiune, începând cu 1996, a făcut radio. Frecvent a combinat munca în televiziune cu cea la radio. Este specializată în jurnalism cultural. A realizat câteva filme documentare despre anumite fenomene muzicale din Republica Moldova. Din 2016 este realizatoare de emisiuni la Radio Chișinău.

1 articole de tip "Editorial" - Victoria Cușnir :
Mai are nevoie industria muzicală de Eurovision?
Mai are nevoie industria muzicală de Eurovision?

Eurovision. Un concurs care nu poate exista dacă nu e însoțit de scandaluri și contestări. De la etapele naționale, până la cea europeană. Un concurs care indică niște tendințe ale industriei, nu neapărat mereu exacte, dar ”desfrâul” plăcerilor publicului (pentru care se crede că există concursul), e temperat de juriul format din profesioniști. Extrem de rare cazurile când alegerea celor două tabere coincide, sau e la distanță redusă. Iar juriul mereu ajunge să fie țap ispășitor. Întrebarea e dacă industria muzicală are sau nu nevoie de acest concurs la nivel local, dar și european?

19 articole de tip "Interviu" - Victoria Cușnir :
Igor Cobileanski: În spatele acestui conglomerat de premiere stau, de fapt, ani buni de muncă
Igor Cobileanski: În spatele acestui conglomerat de premiere stau, de fapt, ani buni de muncă

Igor Cobileanski e cineastul care în 2025 contabilizează trei premiere de film. Serialul „Plaha”, care a generat emoții multiple, lungmetrajul „Comatogen” și „Nebunul”, un film de metraj mediu. Povești absolut diferite, de consistență impresionantă, cu personaje fabuloase și toate acestea recreează profilul cinematografic al regizorului, perceput de cele mai dese ori ca fiind un regizor al comediilor dramatice.

Dumitru Crudu: Proza noastră este cu un cap deasupra dramaturgiei
Dumitru Crudu: Proza noastră este cu un cap deasupra dramaturgiei

Dumitru Crudu e unul din cei mai prolifici scriitori basarabeni. Și abil se manifestă pe mai multe dimensiuni literare, fiind un poet care contează, un dramaturg montat și un romancier ale cărui cărți se vând ca pâinea caldă.

Paula Erizanu: „Diferite sisteme, diferite situații, scot în evidență diferite trăsături”
Paula Erizanu: „Diferite sisteme, diferite situații, scot în evidență diferite trăsături”

„Aicea-i și raiul și iadul”, cea mai recentă carte a scriitoarei Paula Erizanu este un mozaic impresionant de destine ale basarabenilor. Prin această carte Republica Moldova își relevă complexitatea, culoarea, dimensiunea potențialului uman și cultural. Oferă istoria din perspectiva umană și, la fel, poate fi considerată un studiu antropologic. Despre noua sa carte, cu Paula Erizanu, într-un interviu pentru Veridica.

Alexandru Tănase: Republica Moldova se va uni cu România, însă pentru a ajunge acolo, trebuie mai întâi să ne securizăm existența ca stat independent
Alexandru Tănase: Republica Moldova se va uni cu România, însă pentru a ajunge acolo, trebuie mai întâi să ne securizăm existența ca stat independent

Tot mai aproape de sărbătorile naționale, revenim la întrebarea de esență: cine suntem noi, ce am ajuns și dacă ales noi drumul, sau am mers pe cel impus de alții.

Val Butnaru: ”Nu e suficient să fii prezent pe Câmpia Libertății”
Val Butnaru: ”Nu e suficient să fii prezent pe Câmpia Libertății”

Romanul „Insomnia” al scriitorului și jurnalistului Val Butnaru, despre care vorbim într-un interviu pentru Veridica, deschide colecția KMZero a Editurii ARC dedicată poveștilor de dragoste scrise de prozatori români.

Octavian Țîcu: Negarea foametei și a  represiunilor staliniste ar trebui pedepsită prin lege
Octavian Țîcu: Negarea foametei și a represiunilor staliniste ar trebui pedepsită prin lege

Pe 6 iulie s-au împlinit 76 de ani de la cel de-al doilea și cel mai mare val de deportări sovietice din Basarabia. Am discutat despre particularitățile deportărilor sovietice cu istoricul Octavian Țîcu, într-un interviu pentru Veridica.

1 articole de tip "Podcast" - Victoria Cușnir :
 Mai are nevoie industria muzicală de Eurovision?
Mai are nevoie industria muzicală de Eurovision?

Eurovision. Un concurs care nu poate exista dacă nu e însoțit de scandaluri și contestări. De la etapele naționale, până la cea europeană. Un concurs care indică niște tendințe ale industriei, nu neapărat mereu exacte, dar ”desfrâul” plăcerilor publicului (pentru care se crede că există concursul), e temperat de juriul format din profesioniști. Extrem de rare cazurile când alegerea celor două tabere coincide, sau e la distanță redusă. Iar juriul mereu ajunge să fie țap ispășitor. Întrebarea e dacă industria muzicală are sau nu nevoie de acest concurs la nivel local, dar și european?