Republica Moldova a găzduit, între 16 - 20 iunie 2025, Congresul Mondial al Viei și Vinului, un eveniment, în premieră, în țara noastră. Chișinăul a fost (auto) proclamat “capitala mondială a vinului” pe durata acestor câteva zile care, însă, nu au trecut fără incidente.
Congresul Mondial al Viei și Vinului reunește la Chișinău, în această săptămână, peste 500 de experți din 51 de țări pentru a discuta despre viitorul vinului în contextul schimbărilor climatice, al inovației și al sustenabilității.
Lumea vinului trăiește o revoluție lentă și tăcută, dar profundă. Datele publicate de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIV) trasează un portret alarmant, al unui sector aflat la răscruce. De 60 de ani nu s-a produs și consumat atât de puțin vin în lume. Date valabile și pentru Republica Moldova, unde, în ultimii ani, la 1 hectar de viță de vie plantat, revin 5 - defrișate.
Lumea vinului trăiește o revoluție lentă și tăcută, dar profundă. Datele publicate de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIV) trasează un portret alarmant, al unui sector aflat la răscruce. De 60 de ani nu s-a produs și consumat atât de puțin vin în lume. Date valabile și pentru Republica Moldova, unde, în ultimii ani, la 1 hectar de viță de vie plantat, revin 5 - defrișate.
E o problemă actuală cu vinurile cu un conținut de alcool tot mai mare, iar schimbările climatice reprezintă principalul aspect.
Guvernul va interveni în ajutorul antreprenorilor care exportă bunuri în SUA, a declarat astăzi premierul Dorin Recean, după decizia liderului de la Casa Albă.
Presa rusă a lansat recent o narațiune falsă, potrivit căreia Uniunea Europeană ar închide piața pentru vinurile moldovenești. În realitate, UE rămâne cel mai mare importator de vin moldovenesc, iar sectorul vitivinicol din Republica Moldova a făcut pași importanți pentru a se alinia standardelor europene.
Presa rusă a lansat recent o narațiune falsă, potrivit căreia Uniunea Europeană ar închide piața pentru vinurile moldovenești. În realitate, UE rămâne cel mai mare importator de vin moldovenesc, iar sectorul vitivinicol din Republica Moldova a făcut pași importanți pentru a se alinia standardelor europene.
În decembrie 2013, secretarul de stat american, John Kerry, participa la lansarea noului brand de țară al vinificației din Republicii Moldova — Wine of Moldova. Un brand elaborat, inclusiv cu sprijinul USAID.
Logo-ul vinurilor moldoveneşti, selectat de cei din domeniul vitivinicol, reprezintă o barză, care cuprinde cu aripile un ciorchine de viţă de vie ce reprezentă conturul hărţii Republicii Moldova. Sloganul brandului este „Wine of Moldova - o legendă vie”.
Poate că nu v-ați gândit vreodată că atunci când alegeți o sticlă de vin în supermarket, instinctiv, veți selecta una mai grea. Mai “premium”. În esență, toate ele conțin 0.75 litri de licoare bahică. Mă refer la cea mai populară sticlă, nu la Magnum sau Baltazar. Vinul are gustul la fel, însă ambalajul îi poate dubla greutatea. Companiile vinicole știu acest truc de marketing și-l folosesc din plin.
Poate că nu v-ați gândit vreodată că atunci când alegeți o sticlă de vin în supermarket, instinctiv, veți selecta una mai grea. Mai “premium”. În esență, toate ele conțin 0.75 litri de licoare bahică. Mă refer la cea mai populară sticlă, nu la Magnum sau Baltazar. Vinul are gustul la fel, însă ambalajul îi poate dubla greutatea. Companiile vinicole știu acest truc de marketing și-l folosesc din plin
Într-un magazin din Beijing, China, dau întâmplător de un vin moldovenesc. Se numește Via Matei, un Cabernet Sauvignon sec. Costă 55 yani (6.99 euro) și stă alături de un vin bordolez, pe același raft, la un preț similar.
Într-un magazin din Beijing, China, dau întâmplător de un vin moldovenesc. Se numește Via Matei, un Cabernet Sauvignon sec. Costă 55 yani (6.99 euro) și stă alături de un vin bordolez, pe același raft, la un preț similar.